woensdag, juni 14, 2006

Duitsland op de kaart: smakelijk

“De grond van de zaak is bij nader inzien niet meer of minder dan de kern van de essentie.” Carl 13j

Ja Carl, daar is weinig tegenin te brengen. Sterker nog, mocht iemand daar iets tegenin willen brengen dan deed deze dat geheid retorisch. Want, zoals wij alleen weten: “Tegen een tautologie hol en wel helpt geen matriarchaal copulerend berenvel.” Neen, zulke snedige uitspraken op het snijvlak van religieuze mystiek en literaire kritiek kunnen bij mij enkel rekenen op diep respect en oppervlakkige vreugde.

Swoosh...
Ondertussen in Duitsland:
“I’m telling you Reginald, we never should have left Martha covered in peanutbutter back there with those elephants.”

Zap flits...
Terug in België:
Met de wijze woorden van Carl in het achterhoofd loop ik naar de koelkast om mij te bedenken. En daar sta ik dan: op enkele meters van de koelkast, goed en wel bedacht. Twijfel drijft mij van het kastje naar de schuif onder het fornuis om tenslotte niet de moedige beslissing te nemen iets te verrichten.

Schwabéng...
Ondertussen in Duitsland:
“Did you hear what that Carl dude said?”
“Yep, sadly though, I don’t understand a word of Dutch.”

Geen opmerkingen: