dinsdag, juni 19, 2007

Gedoe

Veel gedoe, van velerlei aard.
Zo hebben wij ons de laatste tijd beziggehouden met het inrichten en bewonen van ons nieuwe appartement. Dat liep alles welbeschouwd best vlot. De loodgieter kwam al enkele kranen vervangen en zal -als alles goed gaat- nog deze week een nieuwe wasbak komen installeren.
Soms echter, lopen de zaken niet zoals gepland. Nemen wij afgelopen zondag, toen ik mijn hele open podium nog net op tijd heb weten af te blazen, zodat de artiesten niet voor niets van heinde en verre kwamen afgezakt, onderwijl kostbare energie, geld en tijd verspillend.
Of zoals gisteren toen wij een wasmachine gingen bestellen, met de opdracht deze aan huis te laten leveren. Toen ik voor alle zekerheid nog eens de maten opmat, laat op de avond, bleek de opening die voor de huidige wasmachine werd uitgespaard slechts 55cm te bedragen -gemeten van links naar rechts. (Haast) iedereen weet dat de standaardbreedte van een contemporain wasmachine (de meeste huishoudelectro tout court) 60cm bedraagt. Gruwel, ergernis, afgrijselijkheid.
Trouwens net nog bericht gekregen dat de levering van onze zetelhoezen met een maand werd uitgesteld.
Zo gaan die dingen.
Ik krijg soms een gloeiende rothekel aan hoe de dingen gaan. En dan wil een mens gaan zitten om niet meer overeind te komen.
Gisteren evenwel Ladybird Ladybird van Ken loach nog eens gezien. Dit in het achterhoofd, gaan de dingen nog van een spreekwoordelijk leien dakje voor mij en de mijnen.

Geen opmerkingen: